Carlo Carra
Carlo Carra 11 Şubat 1881’de İtalya’da Alessandria Şehri yakınlarındaki Quargnento’da doğdu. Annesini çok erken kaybedişi aile dengesini de etkiledi. Babası, Carlo daha 12 yaşındayken onu Valenza Villâsı’nda çalışan dekoratörlerin yanına verdi. 1895 Mayısında Milano’ya giden küçük Carlo Carra, orada (sonra Brera’da profesör olan) Angelo Comolli’nin yanında duvarcı çırağı olarak çalışmaya başladı. Geceleri de dekoratör Lorenzoli’nin müdürlüğünü yaptığı Brera Akademisi’ne devam ediyordu. Bu devrede, vakit buldukça her pazar günü Poldi Pezzoli Müzesi’ni, Castello Sforzesco’daki Modern Sanat Galerisi’ni ziyaret ediyordu. Bu arada, o günlerin en beğenilen sanatkarlarından biri olan Mosé Bianchi ile de tanışmıştı. 1900’de Carra, o yılın en önemli olayı olan ünlü Paris Sergisi’ni görmek için Fransa’nın başkentine gitti ve bir süre orada kaldı. «Louvre», «Petit Palais» ve «Luxembourg»u defalarca gezdi ve Courbet, Delacroix, Géricault, Monet, Manet, Renoir, Cézanne ve Gauguin onu çok etkilediler. Bu ünlü sanatçıların eserlerine hayran kaldı.
O yıl Londra’ya da gitti, sadece resimle değil, fakat politikayla da ilgileniyordu. Bazı anarşistlerle de ahbap olduysa da araları çabuk bozuldu ve bir daha onlarla temas etmedi. Londra’da da bütün müzeleri ve eserleri bir bir inceledi, bilhassa Constable ve Turner’i beğeniyordu. Milano’ya dönünce yine dekoratörlüğe devam etti. 1902’de Milano’daki Ottolini Villası’nm içini dekore etti. Bu arada resim denemeleri üzerindeki çalışmalarını da bir hayli ilerletmişti. 1902 yılı kışında babasının bir tablosunu yapmak için çalışmalara başladı. Tabloyu 1903 yılı başında bitirdi. Bu tablo ona takip edeceği yolu da göstermiş bulunuyordu. O, usta bir dekoratörden ziyade değerli bir ressam olmaya namzetti. 1904’te Carlo Carra Farini sokağında öldürülen anarşist Galli’nin cenazesine katıldı. Bu arada meydana gelen çarpışmalar ruhuna çok tesir etti. Bu etkiyledir ki daha sonraları «Anarşist Galli’nin Cenaze Töreni» adını verdiği ilk fütürist tablosunu yaptı.
Fütürist Carlo Carra Eserleri
Carlo Carra, 1905’te Tatbikî Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’ndan iki ödül kazandı. 1906’da Brera Akademisi’ne girdi ve Cesare Tallone’nin talebesi oldu. Bu muhitte yeni sanatkarlarla tanışıp Arnoldo Bonzagni ve Romolo Romani ile yakın arkadaş oldu. Bu arada peyzaj çalışmaları da yapmaya başladı ve ilk sergisini 1908’de açtı, bir hayli de sükse yaptı.
Bu sıralarda Fütürizm, olgunluk devrine erişmiş bulunuyordu. Carra, Boccioni ve Russolo ile beraber fütürizm çalışmalarına başladı. Bu çalışmalarda Marinetti ve Decio Pinti’nin de yardımlarını gördü.
11 Şubat 1910’da tertip edilen Fütürist Ressamlar Sergisi’ndeki tablolarda Boccioni, Russolo ve Carra imzalarının yanına Balla ve Severini de eklendi.
Carlo Carra, fütürist akımın öncüleri arasına katılmadan önce Lombardia natüralizmine ve Fransız divizyonizmine ayak uydurmuştu. 1911’de Paris’e yapmış olduğu seyahat onu ve eserlerini etkisi altına aldı. Aynı yıl sanatkar, Floransa’lı bir grupla yakınlık kurdu aralarında Ardengo Soffici de vardı ve yavaş yavaş Fütürizmden uzaklaşmaya başladı.
Carlo Carra Seyahatleri
1914’te Paris’e yaptığı bir başka seyahatten sonra 1916’da Ferrara’da Giorgio de Chirico ile karşılaştı ve metafizik eserler vermeye başladı ve Giorgio de Chiricoile birlikte metafizik okulunun belli başlı temsilcilerinden oldu.
1919’da tekrar Milano’ya dönen Carra, burada Cardelli, Bontempelli, Ungaretti ve Medardo Rosso gibi şair ve sanatkarlarla tanıştı. Bu sanatkarlarla yaptığı ahbaplık ve çeşitli sanat görüşmeleri Carlo Carra’yı sanatının zirvesine daha çok yaklaştırdı. O yıl evlendi ve Via Vivaio 16’daki meşhur iki odalı evine taşındı.
7 Aralık 1922’den sonra hemen hemen 20 yıl dergilerde sanat münekkitliği yaptı. 1941’de Milano’daki Brera Akademisi’nde resim sanatı kürsüsünün başına getirildi. Ve hiç yorulmadan sanatına devam etti. Dünyanın birçok çağdaş sanat müzesinde eserleri bulunan Carlo Carra resim teorileri üzerine etkili yazılar da yazdı.